A Shadow típusú napellenzők hagyományos könyökkaros árnyékolók, melyek felszerelhetőek homlokzatra, szarufára vagy akár eresz alá is.
Ezen napellenzők szarufára történő felszerelése egyedileg hegesztett konzolokkal oldható csak meg.
A szerkezet egy 40 x 40 mm-es zártszelvényre kerül ráépítésre, ezáltal egy könnyen felszerelhető egységet képvisel. Ez a típus 2000 mm-től 10000 mm-es szélességben gyártható, a kinyúlás méretlépcsői 1500, 2000, 2500, 3000, 3250, 3500 mm. A szélességi méretnek a karkinyúlás méretétől fél méterrel nagyobbnak kell lennie, hogy a könyökkaros egymás mellé férjenek. A napellenzők 5 m-es szélességig 2 karral, 5 és 6 méteres szélesség között választhatóan 2 vagy 3 karral, 6 és 8 m között 3 karral, 8 m felett 4 könyökkarral készülnek. A karbillentők fogadják a napellenző karokat, ezekből, 0-90 fokig állítható a ponyva lejtése.
Nagyon fontos megjegyezni, hogy a kinyúlás vízszintes helyzetben értendő, mert ha a ponyva szögét változtatjuk, azzal csökken az általa lefedett terület. Az ajánlott minimális lejtésszög 13 fok az esővíz könnyű lefolyása miatt.
A napellenző karokban egy előfeszített rugós mechanizmus van elrejtve. Ez a rugós szerkezet húzza ki a napellenző ponyvát és tartja mindig feszesen, ezért a szerkezet mozgatása kifelé könnyebb befelé nehezebb. Fontos, hogy a karok mindig teljesen kinyitott állapotban legyenek, mert a félig kinyitott szerkezeten a vászon belenghet és ez, a ponyva elkopását, kidörzsölődését eredményezheti a csuklóknál.
A karok nem egyenesednek ki teljesen, szöget zárnak be egymással a könnyebb összecsukás érdekében. Ugyanakkor a csuklók sem egy síkban nyílnak, mert a ponyvának mindig lesz egy pici lógása és a karok követik ezt a vonalat. 7 m-es szélesség felett szalagos bölcső és végállás határoló kerül beépítésre. A felerősítő konzolok száma a könyökkaréval azonos, 4,5-5 m között plusz egy kar kerül beszerelésre.
Lényeges eltérése a hagyományos Shadow napellenzőtől a felfelé álló extrudált billentő agy. A henger korcolt acélcső horganyozva, átmérő 70 mm, 1 mm-es falvastagsággal, a végeiben üvegszál erősítésű műanyag dugókkal.
A henger forgatását 1:10-es áttételű hajtómű végzi, leakasztható hajtókar segítségével 8 méteres szélesség felett 1:13 a hajtómű áttétele.
Ezt a kézi megoldást ki lehet váltani motoros működtetéssel is. A motor a ponyvacsőbe kerül beépítésre, beépített végállás kapcsolókkal és hő védelemmel.
A tartókonzolok és a többi öntvény, a karprofilok és a homlokcső RAL 7035 színre szinterezettek. A fémszerkezetre húzható hagyományos dralon, vagy PVC vászon is.
A szerkezet kezelése igen egyszerű. A ponyvahengerről letekert ponyvafelület a rugófeszítésű karok állandóan feszesen tartják.
A szerkezet 30 – 40 km/h szelet képes elviselni, a ponyvafelület nagyságától függően.
Viharos széllökések ellen vagy felügyelettel, vagy motoros szélérzékelővel védeni kell.